Autor Téma: [Vyřešeno]Tiskárna Xerox-Phaser 6000b  (Přečteno 6308 krát)

sva

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 5
  • Karma: +0/-0
    • Zobrazit profil
[Vyřešeno]Tiskárna Xerox-Phaser 6000b
« kdy: Září 30, 2017, 10:39:20 »
Tiskárna Xerox-Phaser 6000b po nainstalování ovladače od xeroxu do Mageia 6 64-bit vypíše filter failed. Tiskárna v jiných distribucích lnuxu funguje, jen v Kubuntu 16.4 jsem musel doinstalovat toto: sudo apt-get install lib32stdc++6 libcupsimage2:i386
Předpokládám, že v Mageia 6 může být podobný problém, ale nevím jak něco takového doinstalovat.
Děkuji za rady.

EDIT:[Vyřešeno]
« Poslední změna: Říjen 15, 2017, 17:34:45 od Yullaw »

Yullaw

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 737
  • Karma: +53/-0
    • Zobrazit profil
Re:Tiskárna Xerox-Phaser 6000b
« Odpověď #1 kdy: Říjen 02, 2017, 18:53:10 »
Jsou zdroje softwaru správně nastaveny? Poslat výpis z:
Kód: [Vybrat]
urpmq --list-media active --list-url

Přejít do MCC a zkontrolovat (popř. přeinstalovat), zda jsou nainstalované tyto balíčky, které obsahují soubory pro Xerox tiskárny:

task-printing
task-printing-server
task-printing-misc
cups-drivers-splix


Projít pod rootem programy harddrake2, system-config-printer a přes CUPS server - přes webový prohlížeč - http://localhost:631 zda se nainstalují závislosti a tiskárna se plně nainstaluje.

Co se týče ovladače třetí strany, je třeba poslat výpis z konzole.

Další možnost uvedena zde: https://forums.mageia.org/en/viewtopic.php?f=41&t=4756

Mageia 6 (64bit), KDE Plasma 5.8.7, Kernel 4.9.56-desktop-1.mga6
Notebook Acer Aspire E1-571G
CPU:Intel® Core i5-3230M 2.6GHz, GPU:Intel+nVidia Optimus GeForce 710M

sva

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 5
  • Karma: +0/-0
    • Zobrazit profil
Re:Tiskárna Xerox-Phaser 6000b
« Odpověď #2 kdy: Říjen 07, 2017, 12:49:35 »
Omlouvám se za pozdní reakci, ale nebyl jsem celý týden doma.
Prošel jsem všechny rady. Vše je nainstalované, jen mezi tiskárnami Xerox chybí můj konkrétní typ : Xerox- Phaser- 6000B.
Snad ještě pomůže ten poslední odkaz:: https://forums.mageia.org/en/viewtopic.php?f=41&t=4756
Prozatím se mi ho nepovedlo realizovat.
Děkuji za rady.

sva

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 5
  • Karma: +0/-0
    • Zobrazit profil
Re:Tiskárna Xerox-Phaser 6000b
« Odpověď #3 kdy: Říjen 08, 2017, 14:56:26 »
Tak ani poslední odkaz nevedl k nápravě. Tiskárna už je nainstalovaná v seznamu tiskáren, program přidání tiskárny vybere správnou tiskárnu i ovladač, ale tiskárna zatím netiskne. Napíše proces zastaven.

Yullaw

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 737
  • Karma: +53/-0
    • Zobrazit profil
Re:Tiskárna Xerox-Phaser 6000b
« Odpověď #4 kdy: Říjen 08, 2017, 18:39:36 »
Jaké připojení chceš k tiskárně? Wifi nebo kabel?

A i když vybereš přímo ovladač "Xerox_Phaser_6000B.ppd" ze staženého balíku z domovské stránky Xeroxu, je problém stále stejný?

Použil bych postup přímo přes http://localhost:631AdministrationManage Printers → vybrat již známou Xerox tiskárnu → druhá rolovací nabídka na Modify Printer → vybrat připojení → ContinueOr provide PPD file → vybrat soubor "Xerox_Phaser_6000B.ppd" → Modify Printer

Mageia 6 (64bit), KDE Plasma 5.8.7, Kernel 4.9.56-desktop-1.mga6
Notebook Acer Aspire E1-571G
CPU:Intel® Core i5-3230M 2.6GHz, GPU:Intel+nVidia Optimus GeForce 710M

sva

  • Newbie
  • *
  • Příspěvků: 5
  • Karma: +0/-0
    • Zobrazit profil
Re:Tiskárna Xerox-Phaser 6000b
« Odpověď #5 kdy: Říjen 08, 2017, 19:27:14 »
Vyzkoušel jsem tvůj návod. Zatím, ale bez úspěchu. Pořád tam je filter failed zastaveno.
Pokračovat budu až za týden.

Ivko

  • Sr. Member
  • ****
  • Příspěvků: 288
  • Karma: +5/-1
    • Zobrazit profil
Re:Tiskárna Xerox-Phaser 6000b
« Odpověď #6 kdy: Říjen 08, 2017, 20:01:34 »
Neviem, či to môžem sem písať (kvôli svojskému riešeniu), ale mal som ten istý problém. Teda nie úplne.
Tlačiarne: HP LaserJet P2055dn, HP OfficeJet Pro x 451dw a Brother HL 4050 CDN -  robili presne to isté.
Tlačiarne: Oki MC 362 a Epson WF 7110 - normálne tlačili.
Musím podotknúť, že všetky tlačiarne mám v sieti. Problém nastal, keď som aktualizoval MGA 6 (asi tak pred mesiacom, možno trošku viac). Na počítačoch, kde je zatiaľ MGA 5 som žiaden problém s tlačou nezbadal. Teda tým pádom som vylúčil poškodenie tlačiarní. Za nejaký čas (nežiadajte odo mňa presné dátumy, prosím) vyšli aktualizácie aj pre tlačový server. Po aktualizácii CUPS-u Brother nabehol, ale HP-čky nechceli za nič na svete tlačiť. A práve tie dve využívam najviac. Tak som spravil radikálnu vec - zmenil som zdroje z MGA 6 na Cauldron, aktualizoval celý tlačový server (vlastne som povýšil do ešte len prípravy testovacej verzie), po čom sa problém "stratil". Vyžiadalo si to aj aktualizáciu správy balíčkov, takže zatiaľ so systémom nerobím nič (neaktualizujem, neinštalujem nové programy), lebo neviem, či sa oplatí používať ešte ani nie alphu na pracovnom stroji, ktorý potrebujem mať istý. Ale tlač beží - a práve to je jedna z hlavných úloh počítača - čosi stvoriť a môcť vytlačiť.
Neviem, či moje konanie je hodné nasledovania, ale napísal som to sem preto, aby som upozornil, že problém nemusí byť v tlačiarni, ale "vloudila" sa nejaká chybička do správy tlačiarní, ktorú ja však identifikovať neviem. A mám pocit, že ani programátori (možno o nej ani nevedia)
Mageia 9/64 bit
Plasma5

Yullaw

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 737
  • Karma: +53/-0
    • Zobrazit profil
Re:Tiskárna Xerox-Phaser 6000b
« Odpověď #7 kdy: Říjen 09, 2017, 17:47:13 »
Neviem, či to môžem sem písať (kvôli svojskému riešeniu), ale mal som ten istý problém. Teda nie úplne.
Tlačiarne: HP LaserJet P2055dn, HP OfficeJet Pro x 451dw a Brother HL 4050 CDN -  robili presne to isté.
Tlačiarne: Oki MC 362 a Epson WF 7110 - normálne tlačili.
Musím podotknúť, že všetky tlačiarne mám v sieti. Problém nastal, keď som aktualizoval MGA 6 (asi tak pred mesiacom, možno trošku viac). Na počítačoch, kde je zatiaľ MGA 5 som žiaden problém s tlačou nezbadal. Teda tým pádom som vylúčil poškodenie tlačiarní. Za nejaký čas (nežiadajte odo mňa presné dátumy, prosím) vyšli aktualizácie aj pre tlačový server. Po aktualizácii CUPS-u Brother nabehol, ale HP-čky nechceli za nič na svete tlačiť. A práve tie dve využívam najviac. Tak som spravil radikálnu vec - zmenil som zdroje z MGA 6 na Cauldron, aktualizoval celý tlačový server (vlastne som povýšil do ešte len prípravy testovacej verzie), po čom sa problém "stratil". Vyžiadalo si to aj aktualizáciu správy balíčkov, takže zatiaľ so systémom nerobím nič (neaktualizujem, neinštalujem nové programy), lebo neviem, či sa oplatí používať ešte ani nie alphu na pracovnom stroji, ktorý potrebujem mať istý. Ale tlač beží - a práve to je jedna z hlavných úloh počítača - čosi stvoriť a môcť vytlačiť.
Neviem, či moje konanie je hodné nasledovania, ale napísal som to sem preto, aby som upozornil, že problém nemusí byť v tlačiarni, ale "vloudila" sa nejaká chybička do správy tlačiarní, ktorú ja však identifikovať neviem. A mám pocit, že ani programátori (možno o nej ani nevedia)


Zdá se, že jsi byl jedním z uživatelů hlásící problém s tiskárnami, viz příspěvek. V MGA6 je možné řešení a to snížením verze balíčku lib64qpdf17 (nebo libqpdf17) pomocí příkazu:
Kód: [Vybrat]
urpmi --searchmedia "Release" --downgrade lib64qpdf17

Jsou ještě otevřené reporty:
Kód: [Vybrat]
ln -svf /usr/libexec/samba/cups_backend_smb /usr/lib/cups/backend/smb

    EDIT: oprava stavu reportu
    « Poslední změna: Říjen 09, 2017, 18:06:33 od Yullaw »

    Mageia 6 (64bit), KDE Plasma 5.8.7, Kernel 4.9.56-desktop-1.mga6
    Notebook Acer Aspire E1-571G
    CPU:Intel® Core i5-3230M 2.6GHz, GPU:Intel+nVidia Optimus GeForce 710M

    sva

    • Newbie
    • *
    • Příspěvků: 5
    • Karma: +0/-0
      • Zobrazit profil
    Re:[Vyřešeno]Tiskárna Xerox-Phaser 6000b
    « Odpověď #8 kdy: Říjen 14, 2017, 11:09:36 »
    Tak tiskárna už funguje jak má. přeinstaloval jsem task- printing a ještě nainstaloval cups-pdf Extenzion  a tiskárna funguje k plné spokojenosti.
    Děkuji za všechny rady.
    sva

    EDIT:[Vyřešeno]
    « Poslední změna: Říjen 15, 2017, 17:34:23 od Yullaw »