Zdravím!
Nedávno jsem zprovoznil Bumblebee v Mageii 4 s KDE 4.11. Grafický výkon pod kartou nVidia je poměrně hezký, ale na Windowsech a v Mageii 3 byl výkon mnohem větší (konkrétně ve hře Minecraft, který je v Mageii 4 schopný běžet na střední detaily, tudíž Vykreslovaná vzdálenost: Normální a Grafika: Rychlá). Při zapínání jakékoliv hry jsem v Mageii 3 vypínal efekty plochy pomocí klávesové zkratky Shift+Alt+F12, což poměrně hodně zvýšilo celkový grafický výkon (bez tohoto opatření byl grafický výkon srovnatelný s aktuální situací). Když jsem toto opatření však udělal v Mageii 4, efekty plochy se vypnuly a grafický výkon se o hodně ZMENŠIL.
Viz. výsledky z benchmarků:
Zapnuté efekty plochy:
[pavel@localhost ~]$ optirun glxspheres
Polygons in scene: 62464
Visual ID of window: 0x20
Context is Direct
OpenGL Renderer: GeForce GT 635M/PCIe/SSE2
162.984612 frames/sec - 141.672744 Mpixels/sec
162.968159 frames/sec - 141.658442 Mpixels/sec
161.644746 frames/sec - 140.508079 Mpixels/sec
161.900855 frames/sec - 140.730700 Mpixels/sec
161.383031 frames/sec - 140.280586 Mpixels/sec
[pavel@localhost ~]$
Vypnuté efekty plochy:
[pavel@localhost ~]$ optirun glxspheres
Polygons in scene: 62464
Visual ID of window: 0x20
Context is Direct
OpenGL Renderer: GeForce GT 635M/PCIe/SSE2
74.564574 frames/sec - 64.814510 Mpixels/sec
93.908326 frames/sec - 81.628873 Mpixels/sec
127.455209 frames/sec - 110.789165 Mpixels/sec
128.647334 frames/sec - 111.825409 Mpixels/sec
125.271636 frames/sec - 108.891117 Mpixels/sec
128.138601 frames/sec - 111.383198 Mpixels/sec
120.825904 frames/sec - 105.026709 Mpixels/sec
115.733149 frames/sec - 100.599882 Mpixels/sec
[pavel@localhost ~]$
Na Inteláckou kartu Intel HD 4000 nemá vypnutí grafických efektů žádný vliv, benchmark stále běží na 60 FPS (kdo ví, jestli to nemá něco společného s vertikální synchronizací, kterou mám v KDE zapnutou).
Zkoušel jsem i přejít do jiných prostředí (LXDE, IceWM), kde byl celkový výkon stejný, jako kdyby byly v KDE efekty plochy vypnuty.
Karta nVidia by měla používat ovladač dkms-nvidia-current ve verzi 325.15 a v KDE používám pro vykreslování OpenGL 3.1. Zkoušel jsem i trvale vypnout efekty plochy, ale některé z nich trvale vypnout nejdou (nebo jsem to aspoň neodkázal
). Konkrétně mám na mysli např. průhlednost panelu, stín oken apod.
Chtěl bych opět dosahovat výkonů, kterých jsem dosahoval v Mageii 3, ale opravdu nevím, jak to mám udělat. Prosím, pokud budete vědět, poraďte.
Předem děkuji.