Autor Téma: [Vyřešeno]Qt - creator  (Přečteno 9407 krát)

tomyp

  • Jr. Member
  • **
  • Příspěvků: 87
  • Karma: +2/-0
    • Zobrazit profil
Re:Qt - creator
« Odpověď #15 kdy: Leden 28, 2014, 20:56:20 »
myslím že ok, víc jsem nevybádal
MGA 6 64bit KDE
Smrt a daně jsou jisté, daně jistější

Yullaw

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 737
  • Karma: +53/-0
    • Zobrazit profil
Re:Qt - creator
« Odpověď #16 kdy: Leden 28, 2014, 20:59:35 »
Klidně pokračuj ve sdílení informací ;) Téma značím za vyřešeno.

Mageia 6 (64bit), KDE Plasma 5.8.7, Kernel 4.9.56-desktop-1.mga6
Notebook Acer Aspire E1-571G
CPU:Intel® Core i5-3230M 2.6GHz, GPU:Intel+nVidia Optimus GeForce 710M

Peťoš

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 918
  • Karma: +17/-2
    • Zobrazit profil
    • Peťošův blog
Re:Qt - creator
« Odpověď #17 kdy: Leden 30, 2014, 15:34:10 »
Po včerejší dlouhé noci, kdy jsem řešil problém proč mi preprocesor hlásí na instrukci
#include <QMainWindow>  chybu "no such file or directory"
jsem se dobral zřejmě ke konečnému poznání co je špatně.

pro správnému fungování je potřeba mít instalované balíčky jak lib64qt5NECO, tak ib64qt5NECO-devel, protože v devel balíčcích jsou ony hlavičkové soubory tvořící QT framework viz předchozí odstavec- např qmainwindow.h - adresář /lib64/qt5/include/
Dovol mi jen rychlou a kratkou vsuvku - jakmile ti chybi soubor, hledej s urpmf:

urpmf soubor.h

Hlavickove soubory jsou vzdy oddeleny od vlastni knihovny.

Mimo vyvojare (a balice) je nikdo nepotrebuej. V hlavickovem souboru jsou uvedeny deklarace funkci ( jak se funkce v knihovne jmenuje, jake prijima argumenty a jake jsou navratove hodnoty). Dale obsahuje definice pro pre-procesor.
Do it or do not. There is no "try".
Nutné čtení pro všehny! Jak se ptát na fóru: http://wiki.mageia.cz/wiki:jak_se_ptat_na_foru

tomyp

  • Jr. Member
  • **
  • Příspěvků: 87
  • Karma: +2/-0
    • Zobrazit profil
Re:Qt - creator
« Odpověď #18 kdy: Únor 03, 2014, 21:15:15 »
Dovol mi jen rychlou a kratkou vsuvku - jakmile ti chybi soubor, hledej s urpmf:

urpmf soubor.h

Hlavickove soubory jsou vzdy oddeleny od vlastni knihovny.

Mimo vyvojare (a balice) je nikdo nepotrebuej. V hlavickovem souboru jsou uvedeny deklarace funkci ( jak se funkce v knihovne jmenuje, jake prijima argumenty a jake jsou navratove hodnoty). Dale obsahuje definice pro pre-procesor.

taky rychlá vsuvka - chápu, mě pouze mátlo to, že mcc mlčelo o tom, že neinstaluje půlku balíčků, které jsou u qt-creatoru uvedené v závislostech.(doufám teda, že jsou) i když určitě ne všechny.
MGA 6 64bit KDE
Smrt a daně jsou jisté, daně jistější

Peťoš

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Příspěvků: 918
  • Karma: +17/-2
    • Zobrazit profil
    • Peťošův blog
Re:[Vyřešeno]Qt - creator
« Odpověď #19 kdy: Únor 03, 2014, 21:30:11 »
Prave -- ty balicky nejsou nutne, aby fungoval QT-creator. Jsou nutne az, pokud program, ktery programujes, ony hlavickove knihovny potrebuje. Stal by jsi pred uuuplne stejnym problemem, i kdyby jsi misto qt-creatoru pouzivat vim/emacs/geany/mcedit/LibreOffice/... cokoli.
Do it or do not. There is no "try".
Nutné čtení pro všehny! Jak se ptát na fóru: http://wiki.mageia.cz/wiki:jak_se_ptat_na_foru

tomyp

  • Jr. Member
  • **
  • Příspěvků: 87
  • Karma: +2/-0
    • Zobrazit profil
Re:[Vyřešeno]Qt - creator
« Odpověď #20 kdy: Únor 03, 2014, 21:40:02 »
Pak v tom případě mám diametrálně odlišný pohled na věc oproti tvůrcům balíčku

instaluju QTcreator proto, abych mohl programovat v Qt -> hlavičky jsou sakra potřeba, tak by to mělo být na jeden klik a ne bádat, nad tím, kde to je a jak se ty balíčky vlastně jmenují  ::)
MGA 6 64bit KDE
Smrt a daně jsou jisté, daně jistější